Werken aan retentie of klantbehoud garandeert direct resultaatverbetering.
Werken aan retentie of klantbehoud richt zich op het werken aan een langdurige relatie met je klant. Het spreekt voor zich dat dit tot zeer veel voordelen leidt.
De vraag is dus, hoe je dit bereikt. En belangrijker nog, hoe veranker je dit duurzaam binnen je bedrijf? Een strategie gericht op service excellence (of hospitality), zorgt ervoor dat je dit bereikt.
Al 25 jaar helpen wij opdrachtgevers hiermee. Onderstaand delen we graag opties en tools die je zullen helpen.
Werken aan retentie, wat je moet weten.
Retentie marketing (Retention marketing) is een marketingaanpak die erop gericht is om langdurige relatie met afnemers tot stand te brengen. Retentie bevordert herhaald koopgedrag of het bevordert een langdurige relatie in geval van het leveren van diensten.
De vraag die iedere ondernemer zich zou moeten stelen is: ‘worden de klantverwachtingen door mij waargemaakt of zelfs overtroffen?’ Alleen het overtreffen van klantverwachtingen leidt tot duurzaam vertrouwen. Verwachtingen waarmaken leidt tot een 8, verwachtingen overtreffen tot een 9+.
Hoe werkt jouw team aan klantbehoud?
‘In 4 minuten heb je inzicht’.
Om te weten waar je staat en waar je de focus op kunt richten, hebben we een gratis team assessment ontwikkeld. Een leuke manier om een gezamenlijke visie te ontwikkelen.
Gratis whitepaper: “De 8 bouwstenen van een klantgerichte organisatie”
‘Word ook een excellente dienstverlener en werk daardoor aan retentie’.
Maak kennis met de 8 bouwstenen achter een strategie gericht op retentie, klantbehoud. En verneem diverse tips, achtergronden en een handleiding om het te implementeren.
Onze opdrachtgevers reageren bijzonder enthousiast.
Business case: “Werken aan retentie en klantbehoud in de Fitness”
De uitdaging voor veel fitnessclubs en sportcenters is het behoud van leden. In de praktijk blijkt het, met een lidmaatschap van € 45,00 tot € 55,00, heel moeilijk zich te onderscheiden ten opzichte van low budget formules en nieuwe fitness concepten. Lees hoe we een retentieconcept hebben ontworpen.
Kennissessie:
‘Word ook een excellente dienstverlener’
In circa 2 1/2 á 3 uur verzorgen wij deze privésessie bij jou op locatie.
‘Anco van CustomerScope heeft onze ogen geopend en meegenomen op weg naar het vijfsterren gevoel voor onze gasten. Nieuwe processen in ons bedrijfs dna geïmplementeerd. Op zo’n manier dat het niet voelde alsof er iemand alleen maar van buitenaf naar keek, maar zeer betrokken en met veel passie alsof CustomerScope Allround was.’
‘Wij zijn enorm geholpen met de nieuwe inzichten op het gebied van hospitality en online marketing.’