Ons Portfolio

Wij zijn er best trots op

Onze opdrachtgevers

 

Referenties

‘Het team van CustomerScope heeft zeer veel kennis van hospitality en consumentengedrag. Op een effectieve manier is dit vertaald in een meer klantgerichte organisatie en creatievere oplossingen om onze medewerkers hiervoor te motiveren. Ze brengen een enorme expertise en ervaring mee om de omzet en klantbeleving te verbeteren en zijn bovendien zeer prettig om mee te werken.’

UL (Working for a Safer World since 1894.)

Berend, Managing Dirctor UL (Working for a Safer World since 1894.)

CustomerScope, Anco, heeft voor onze 20 aangesloten retail ondernemers een workshop Facebook-marketing verzorgd. Wat een kennis en passie, heerlijk! Er was een groot verschil in kennisniveau van de deelnemers maar Anco speelde hier erg goed op in. Dankjewel!’

GRS Retail

Wieger Galema, Account- en acquisitiemanager

‘Onze strategiedag met acht ondernemers, bedoeld om te zoeken naar een verdienmodel voor ons business-initiatief, was een groot succes. Tijdens het proces werden we strak begeleid daar waar dat nodig was en kregen we vrijheid op de momenten dat we zelf vooruitgang boekten. Niet het schema en/of de planning waren leidend, maar onze doelen. Anco heeft dit heel knap opgevangen. Het resultaat van de dag was concreet en helder, en geeft een duidelijke houvast voor het vervolg.’

Ondernemerscollectief Midden Brabant

Ernst, Voorzitter

‘In de samenwerking met Anco als voorzitter van onze inspiration board werden snel de grote lijnen uitgezet, scherp geanalyseerd wat belangrijk was en aangepakt. Daarbij werd gezorgd voor een goede werksfeer binnen het team.’

Raad voor advies Flevolands toerisme

Jan, Directeur ontwikkelingsmaatschappij Flevoland

‘Samenwerken met Tineke doet mij altijd plezier! Ze luistert uitstekend, begrijpt de belangen van alle partijen en brengt daardoor gemakkelijk samenwerking tot stand. Het heeft mij enorm geholpen bij het behouden van en aantrekken van opdrachtgevers.’

Leo BV

Peter, Oprichter en eigenaar van Leo BV

‘Tineke heeft een zeer waardevolle bijdrage geleverd aan het upgraden van onze services. Opvallend zijn de volwassen en warme wijze van opereren, waardoor langdurig het vertrouwen van de mensen gewonnen werd. Het leverde ons in korte tijd een flinke verbetering op en werd de rust in het team bewaard. Ik ben zeer content met haar inzet.’

Bedrijfschap Horeca & Catering

Wolter, Algemeen directeur Bedrijfschap Horeca & Catering,

Gerealiseerde opdrachten

 

 

Ondernemers collectief
Hiervoor hebben we een business model innovation and design sessie georganiseerd om te zoeken naar een verdienmodel voor hun idee. Inmiddels is het vormgegeven in de vorm van een Stichting.

Grote gemeente
Begeleiden dagvoorzitterschap en teambuilding rondom om het thema interne klantgerichtheid en omgaan met  veranderingen.

Watersport bedrijf en Boottransport
Na de oprichting hebben wij de gehele propositie ontwikkeld en in de markt gezet. We hebben voor de startup de totale propositie ontwikkeld, de website gebouwd, community management vormgegeven en via een online strategie in de markt geplaatst.

 

Callcenter
Strategische transformatie van salesfocus naar customer advocacy focus en community management geïmplementeerd.
Omzet per transactie 7 procent gestegen.

 

Catering
Inschrijvingsproces in kosten/slagingskans geoptimaliseerd en directie ondersteund in aanbestedingstrajecten.
Offerte/order ratio verbeterd naar 33%.

 

Dagattracties
Een groot zwembad als dagattractie gepositioneerd inclusief activatie klantenbestand.
Omzet vertienvoudigd.

 

Horeca-evenementenlocatie
Negatief imago omgebogen en propositie vernieuwd en in de markt geplaatst met spraakmakende lanceringscampagne.
Nominatie voor beste evenement.

 

Hotel
Na de aankoop van een andere keten de integratie van merken, culturen en systemen begeleid.
Gezamenlijk de weerstand van 550 medewerkers overwonnen.

 

Provincie
Participatie ter bevordering van het toerisme en bezoek dagattracties. Ondersteuning als kennispartner.

 

Retailketen
Community (online relatiebeheer) en customer experience strategie (strategie geënt op een sublieme koopbeleving) geïmplementeerd t.b.v. het bereiken van klantloyaliteit en dus stijging van de omzet.
Resultaten: een NPS van +80 procent en 48 procent van de leden verbonden via sociale media.

 

School voor hbo-onderwijs
Outsourcing van de catering begeleid en nieuwe propositie ontwikkeld met andere servicebeleving om bestedingen te stimuleren. Kosten voor de catering met 15% verlaagd zonder teruggang in kwaliteitsbeleving.

 

Schoonmaakbedrijf
Een programma begeleid om de retentieproblemen en klant-ontevredenheid om te buigen.

 

Telecombedrijf

Bijgedragen aan het verbeteren van het aanbestedingsproces om de offerte-/order ratio te verbeteren.

 

Vakantiepark
Delight-programma onder alle medewerkers uitgerold om gasttevredenheid om te zetten in meer loyale gasten en grotere terugkeer bereidheid.
Significante stijging enthousiasme en wow-beleving en positieve reviews.

 

Retailbedrijf in de woningbranche

Na een faillissement hebben we bijgedragen aan een doorstart en voorzien van een aantrekkelijkere propositie.

 

Groothandel in cosmetica
Accountmanagement vormgegeven voor key-accounts. In korte tijd sterke stijging klantwaarde en aanzienlijke verbetering relatie.
Omzetwaarde van deze landelijke relatie met 7% gestegen.

 

Kleine gemeente
Een werkgelegenheidsproject in de leisure mogelijk gemaakt.
Enkele langdurig werklozen hebben hierdoor werk gevonden.

 

Landelijke catering en facility bedrijf
Vormgegeven van het retentiebeleid, trainingen georganiseerd en geïmplementeerd.

Benieuwd naar jouw groeikansen?

Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.