CustomerScan® (Klantbeleving en klantgerichtheid scan)
“De organisatiescan voor meer zicht op je klantbeleving en klantgerichtheid”.
Onze CustomerScan gaat in op de acht kritische gebieden rondom excellente service en klantbeleving. Het eindrapport geeft helder inzicht hoe jouw organisatie werkt aan loyale klanten. En dus hoe het werkt aan herhaalaankopen, merkvoorkeur, klantbehoud, customers engagement, onderscheidend vermogen en medewerkersbetrokkenheid.
De succesfactoren die we inzichtelijk maken.
Merk en kernwaarden
Zijn deze organisatiebreed bekend en worden ze toegepast.
Medewerkers-betrokkenheid
We onderzoeken de betrokkenheid en loyaliteit van het team. (Bedenk: zonder betrokkenheid geen klanttevredenheid)
Klanttevredenheid en klantbeleving.
We onderzoeken de NPS-score en klanttevredenheid. Geven antwoord op de vraag hoe bijzonder men de service ervaart. En hoe de klantbeleving aanzet tot herhaalaankopen en klantenthousiasme.
Klantfeedback
Hoe verloopt de klachtenservice en probleemoplossing
Digitale marketing
Hoe de organisatie werkt aan online klantbeleving. De kansen en zwaktes in digitale marketing, social media en online relaties bouwen komen aan bod.
CRM & klantkennis
Wordt klantdata verzameld en gebruikt om te leren van fouten en de dienstverlening persoonlijk te maken.
Interne communicatie
Leiden de processen en structuur tot enthousiasme om te werken aan klant- en marktgerichtheid.
Managementstijl
Zijn er ongewenste subculturen, afdelingsbelangen. En dragen structuren en processen bij aan klantenthousiasme.
CustomerScan en wat het oplevert
De uitkomsten en conclusies van het onderzoek geven inzicht in de must do’s. Dit zijn aspecten die klant- en omzetverlies veroorzaken. Voorts maakt het quick wins inzichtelijk, deze kun je direct gaan verzilveren. Tot slot komen kansen en bedreigingen aan bod. Deze laatste zijn van belang om scherp je strategie/ doelstellingen op af te stemmen. De scan betaalt zich alleen al terug door het aanpakken van de quick wins.
Referenties
Op een verrassende manier is mijn organisatie is beeld gebracht. Net wat ik nodig had.’
‘Value for money, Anco!’
Benieuwd of dit iets voor jou is?