Organisatiescan

Hoe werk jij aan loyale klanten en klantenthousiasme?
  1. Home
  2.  » 
  3. Onze dienstverlening
  4.  » 
  5. Strategie en onderzoek
  6.  » Customerscan

CustomerScan® (Klantbeleving en klantgerichtheid scan)

“De organisatiescan voor meer zicht op je klantbeleving en klantgerichtheid”.

Onze CustomerScan gaat in op de acht kritische gebieden rondom excellente service en klantbeleving. Het eindrapport geeft helder inzicht hoe jouw organisatie werkt aan loyale klanten. En dus hoe het werkt aan herhaalaankopen, merkvoorkeur, klantbehoud, customers engagement, onderscheidend vermogen en medewerkersbetrokkenheid. 

De succesfactoren die we inzichtelijk maken.

R

Merk en kernwaarden

Zijn deze organisatiebreed bekend en worden ze toegepast.

R

Medewerkers-betrokkenheid

We onderzoeken de betrokkenheid en loyaliteit van het team. (Bedenk: zonder betrokkenheid geen klanttevredenheid)

R

Klanttevredenheid en klantbeleving.

We onderzoeken de NPS-score en klanttevredenheid. Geven antwoord op de vraag hoe bijzonder men de service ervaart. En hoe de klantbeleving aanzet tot herhaalaankopen en klantenthousiasme.

R

Klantfeedback

Hoe verloopt de klachtenservice en probleemoplossing

R

Digitale marketing

Hoe de organisatie werkt aan online klantbeleving. De kansen en zwaktes in digitale marketing, social media en online relaties bouwen komen aan bod. 

R

CRM & klantkennis

Wordt klantdata verzameld en gebruikt om te leren van fouten en de dienstverlening persoonlijk te maken. 

R

Interne communicatie

Leiden de processen en structuur tot enthousiasme om te werken aan klant- en marktgerichtheid.

R

Managementstijl

Zijn er ongewenste subculturen, afdelingsbelangen. En dragen structuren en processen bij aan klantenthousiasme.

Gezien in:

CustomerScan en wat het oplevert

De uitkomsten en conclusies van het onderzoek geven inzicht in de must do’s. Dit zijn aspecten die klant- en omzetverlies veroorzaken. Voorts maakt het quick wins inzichtelijk, deze kun je direct gaan verzilveren. Tot slot komen kansen en bedreigingen aan bod. Deze laatste zijn van belang om scherp je strategie/ doelstellingen op af te stemmen. De scan betaalt zich alleen al terug door het aanpakken van de quick wins.

Referenties

 Op een verrassende manier is mijn organisatie is beeld gebracht. Net wat ik nodig had.’

UL (Working for a Safer World since 1894.)

Berend, Managing Dirctor UL (Working for a Safer World since 1894.)

Value for money, Anco!

Jan Bovenlander

Directeur, Booz BV

Benieuwd of dit iets voor jou is?

“Graag bespreken we vrijblijvend de mogelijkheden. En bedenk sparren met CustomerExceed levert snel veel nieuwe ideeën op”

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.